Företagskunder
För att få handla hos Smaklöken (www.smakloken.se) måste du vara över 18 år. Vid beställning i vår onlinebutik träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.
2. Betalning
2.1 Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och är exklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella momshöjningar eller prishöjningar som vi inte kan råda över.
2.2 Betalningsalternativ
Vi erbjuder fakturabetalning med betalningsvillkor 30 dagar. Fakturan skickas till den adress som uppgivits i samband med beställning. Vi förbehåller oss rätten att genomföra kreditupplysning i samband med fakturabetalning. Efter förfallodagen debiteras lagstadgad dröjsmålsränta.
3. Frakt och leverans
Normal leveranstid inom Sverige är ca 2-5 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor. Vissa avvikelser kan förekomma. Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi dig via mail.
3.1 Frakt
Det är fraktfritt inom Sverige vid order överstigande 800 kr. Övriga order debiteras en fast fraktkostnad på 200 kr.
3.2 Leveranssätt
Vi använder oss av Postnord för transport till företagsadresser. Vi skickar endast varor inom Sveriges gränser.
3.3 Felleverans
Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundservice på info@smakloken.se så hjälper vi dig att returnera varan.
4. Reklamation
Om vi av misstag har levererat fel vara eller fel antal varor eller att rätt varor är transportskadade ber vi dig att snarast meddela oss detta (inom 14 dagar) så att vi kan rätta till felet. Kontakta Smaklöken via info@smakloken.se och förklara vad som hänt med din vara samt bifoga bilder och ordernummer. Vi tar sedan hand om reklamationen.
5. Retur
Vid retur ska du kontakta vår kundservice på info@smakloken.se för att få en retursedel. Du ansvarar för att varan kommer till oss i oskadat skick. Vid godkända reklamationer står Smaklöken för alla kostnader inklusive frakt. För att returen ska gälla ska förpackningen vara obruten och i sin originalförpackning. Returen är inte godkänd förrän Smaklöken kontrollerat varan.
7. Force Majeure
Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Smaklöken befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
8. Bolagsinformation
Kontaktuppgifter:
Organisationsnummer 556522-5132
Smaklöken AB
Garvaregatan 2-6
665 32 Kil
Telefon 0554-410 51
info@smakloken.se